מחר: אישור למשחקי הכדורגל בשבת

איתי גדסי 2 Comment on מחר: אישור למשחקי הכדורגל בשבת

במשחק הזה השחקנים הם לא מספר: מחר צפויה הוועדה המיוחדת למתן היתרי עבודה בשבת, לאשר את קיום משחקי הכדורגל בשבת | האם החרדים יתעקשו להחזיר את השר לענייני דת, דוד אזולאי, לוועדה?

מגרש כדורגל | אילוסטרציה צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
10:04
30.04.24
בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on אלוף במיל' זיו: "המזח הוא הישג אסטרטגי לחמאס"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מחר צפויה ועדת השרים לענייני מתן היתרי עבודה בשבת, לאשר מתן היתר ענפי לקיום משחקי הכדורגל בשבת קודש בישראל.

על פי החוק, על מנת לאפשר מתן היתר עבודה בשבת לענף הכדורגל יש צורך באישור ועדת שרים מיוחדת. הוועדה מורכבת מראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר העבודה והרווחה, חיים כץ ובעבר אף היה חבר בה שר הדתות אך עם פירוק משרד הדתות בשנת 2003 והעברת הסמכויות לשר לשעבר גדעון עזרא ז"ל בנקיבת שמו, השר לענייני דת אינו חבר בוועדה.

סגנית היועמ"ש, עו"ד אורלי פישמן-אורן, ציינה בחוות דעת שנתנה בעבר כי הואיל וטרם הוחלט אם להעביר את סמכות שר הדתות לשר כלשהו או לכנס את ועדת השרים בהרכב חסר (ללא שר הדתות), יש צורך בחוו"ד מהיועץ המשפטי לממשלה, שתקבע אם בכלל ניתן לכנס את הוועדה בהרכב חסר.

כעת מוצבת בפני הנציגות החרדית דילמה קשה, האם לדרוש את החזרת הסמכויות לידי שר הדתות דוד אזולאי, שיצורף לוועדת השרים לדיון בעניין מתן ההיתר לכדורגל, זאת בהתאם להסכמים הקואליציוניים שקובעים את החזרת המצב לקדמותו טרום פירוק משרד הדתות או להבליג בעת הזו בכדי שהאישור למשחקי הכדורגל בשבת יינתן בהתאם להסכמי נציגי ראש הממשלה והחרדים לאחר משבר השבת בתחילת השבוע.

נציין כי בכיר בש"ס אמר אמש לבכיר במשרד ראה"מ כי הם אינם מעוניינים כעת בצירוף השר אזולאי לוועדה. אך אם יוחלט לצרפו כדי לבצע הצבעת מחאה יהיה צורך במתן הודעה במליאת הכנסת ואישורה, על מנת ששר הדתות יצטרף לוועדה.

לפני תקופה קצרה, התבטא מרן הראשון לציון, הגר"י יוסף, בעניין ואמר: "מבקשים לתת היתר 'ראסמי' למשחקים, אוי ואבוי, אם יהיה כדורגל בשבת כל המקומות כולם יעשו כדורגל, יבואו אנשים עם מכוניות והספרדים שלנו, שאנחנו דואגים להם, הם אנשים מסורתיים באים להתפלל בית כנסת, תלכו לראשון לציון, תלכו להרצליה. אני הייתי שם, כמה פעמים שבתות עשיתי שם, וראיתי מה קורה שמה, אנשים לא כל כך דתיים אולי אפילו מחללי שבת, אבל ברגע שיש כדורגל בשבת בהיתר של ועדת שרים – אוי ואבוי".

צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

‎"מה יהיה עם הספרדים שלנו?", הוסיף הגר"י יוסף, "במקום שישבו בשבת וילמדו תורה – אפילו אם לא לומדים תורה אבל לא לעשות חילול שבת ההמוני הזה, שעכשיו זה יהיה בהיתר, זה הרבה יותר חמור שהדבר נעשה בהיתר מאשר שעושים את זה שלא בהיתר".

מרן ‎הראשון לציון הוסיף ואמר כי "צריכים להתפלל על המנהיגים שלנו שהקדוש ברוך ייתן להם חכמה בינה ודעת שהם יחזרו בתשובה. רבותיי, כולנו חוזרים בתשובה, גם השרים וחברי הכנסת וראש הממשלה, כולם צריכים לחזור בתשובה, כל אחד והעבירות שיש בידו".

‎"אוי ואבוי הדבר הזה שיעשו, זה יותר גרוע רבותיי מהרכבת. כמה עשו רעש על הרכבת שעובדים בשבת, הפועלים שעובדים, לא יודע יהודים, גויים, אבל עשו מזה רעש, נכון? צודקים, ודאי צודקים, זה יותר גרוע. שמה זה רק פועלים, פה זה כל הספרדים שלנו, אחינו הספרדים, מסכנים, ייכשלו בחילול שבת כזה גדול".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    אכן נכון מזעזע לשמוע שזה מה שקורה בארץ הקודש